Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u alle antwoorden op de veelgestelde vragen. Hierdoor kunt u snel het antwoord vinden op de vraag die u heeft. Heeft u het antwoord niet kunnen vinden? Schroom niet om contact met ons op te nemen. Onze reisspecialisten beantwoorden graag al uw vragen.

 

Algemeen

 

Wat is het minimum aantal deelnemers voor een reis?

Het minimum aantal deelnemers om doorgang van de reis te garanderen, kan per vertrekdatum verschillen. Uiteraard streven we ernaar om alle gepubliceerde reizen te laten doorgaan.

Wanneer deelnemers onverhoopt annuleren, komt het voor dat een (reeds gegarandeerde) reis niet langer het minimum aantal deelnemers heeft. De vertrekgarantie vervalt dan totdat het minimum aantal deelnemers via nieuwe boekingen weer is behaald.

Mocht dit niet het geval zijn, dan bekijken we of uw reis alsnog door kan gaan.

We nemen in dat geval contact met u op om te kijken wat mogelijk is. De rond- en of excursiereizen zijn altijd onder voorbehoud van voldoende deelname.

Corona

 

Gaat mijn reis door?

Dit hangt af van de ontwikkelingen van corona, uw bestemming en vertrekdatum.

Wanneer uw reis geen doorgang kan vinden informeren wij u hier persoonlijk over.

 

Wat zijn de actuele reisadviezen?

Het reisadvies verschilt per bestemming en kan ieder moment veranderen. Op de website van het Ministerie van Buitenlandse zaken kunt u de meest actuele informatie over uw reisbestemming lezen. Raadpleeg: Nederland wereldwijd

Als bezoeker van een land dient u zich te houden aan de coronamaatregelen die de lokale overheid hanteert.

 

Ben ik verzekerd voor Corona tijdens mijn vakantie?

Het is belangrijk om bij uw reisverzekering na te vragen waarvoor u wel en niet gedekt bent. Het kan zijn dat u zich bij moet verzekeren en/of niet gedekt bent als u afreist naar een bestemming met code oranje.

 

Kan ik naar een kleur code oranje bestemming?

Ja, dat kan. De overheid geeft op haar eigen website het volgende aan: ‘Het is aan de klant om zelf een keuze te maken. U wijst de klant wel op de risico’s en het reisadvies op Nederlandwereldwijd.nl’.

Voor het volledige antwoord van de overheid, zie Rijksoverheid.nl

Voor meer antwoorden op Corona gerelateerde vragen, raadpleeg: Veelgestelde vragen Corona

 

Boeken

Hoe kan ik mijn vakantie boeken?

U kunt uw vakantie boeken via onze website.

 

Wanneer ontvang ik de boekingsbevesting?

U ontvangt meteen na boeking een complete boekingsbevestiging met daarin de belangrijkste details van uw vakantie of reis en vervolgens een uitgebreide factuur.

 

Welke persoonlijke informatie is er nodig om een vakantie te boeken?

Bij het boeken vragen we u om van alle reizigers de gegevens over te nemen uit het paspoort of van de ID-kaart. U reist met dit document, dus deze gegevens zijn leidend. De eerste volledige voornaam en complete achternaam zijn voldoende.

Bij getrouwde dames vragen we om de meisjesnaam zoals deze als eerste in uw document vermeld staat. Daarnaast is ook het e-mailadres van de hoofdboeker noodzakelijk. Controleer de gegevens na invoer. Realiseert u zich dat luchtvaartmaatschappijen hoge wijzigingskosten doorberekenen.

Reisdocumenten

U bent altijd zelf verantwoordelijk voor de juiste grensdocumenten voor uw reis, ook wanneer er wijzigingen in de regelgeving zijn doorgevoerd. Wij adviseren u de informatie over de reisdocumenten, visa en formaliteiten met betrekking tot gezondheid te controleren. Wij werken deze informatie niet dagelijks bij en kan dus verouderd zijn.

Voor Turkije is een geldig(e) Nederlands(e) paspoort/identiteitskaart of Belgisch paspoort (het rode boekje) nodig. Dit betekent dat uw reisdocument bij aanvang van de reis nog minimaal 8 maanden geldig moet zijn. Daarnaast moet het paspoort minimaal één lege visumpagina bevatten.

Heeft u een andere nationaliteit dan de Nederlandse of Belgische of beschikt u over een Nederlands vreemdelingenpaspoort of vluchtelingenpaspoort, neem dan contact op met het consulaat of de ambassade van het te bezoeken land. Kinderen moeten over een eigen reisdocument beschikken.

Daarnaast kunnen voor alleenreizende (gescheiden) ouders met kinder(eren) nog aanvullende grensformaliteiten gelden. Meer informatie raadpleeg Rijksoverheid.nl/onderwerpen/reizen-met-kinderen

Houd er rekening mee dat het aanvragen van een nieuw reisdocument of visum even kan duren.

           

 

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

 

In de meeste gevallen ontvangt u tijdig uw reisbescheiden, ongeveer 14 dagen voor vertrek.

 

Soms kan dit iets langer duren vanwege verschillende factoren. Heeft u heel kort voor vertrek geboekt? Dan ontvangt u ze uiteraard direct zodra wij uw reisdocumenten ontvangen hebben.

Waarom krijg ik geen vliegtickets bij mijn reisbescheiden?

Tegenwoordig worden (bijna) alle reisbescheiden en documenten digitaal verzonden.

Bij het boeken van en vakantie ontvangt u tegenwoordig alleen nog een E-ticket van de luchtvaartmaatschappij.

Met dit E-ticket is het in de meeste gevallen vooraf mogelijk om online in te checken en uw boarding passes, ofwel instapkaarten te downloaden of per mail te ontvangen. Deze documenten zijn uw vliegtickets.

Bagage

Welke bagage is wel/niet inbegrepen?

Dit hangt af van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Over het algemeen mag u ervan uitgaan dat u 1 stuk handbagage mee mag nemen die niet groter mag zijn dan een weekendtas/trolley.

 

Ruimbagage is tegenwoordig niet meer standaard inbegrepen. In de meeste gevallen kunt u ruimbagage bijboeken tijdens de boeking. Controleer de bagagevoorwaarden op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Wat moet ik doen als mijn koffer vermist is?

Mocht uw koffer vermist zijn, dan is het heel belangrijk om op de luchthaven van aankomst een Property Irregularity Report te laten opstellen, ook wel PIR genoemd.

De luchtvaartmaatschappij maakt deze voor u aan en zal met u in contact blijven overhet verdere vervolg. Eventuele kosten die u maakt, zoals voor bijvoorbeeld toiletspullen of kleding, kunt u claimen bij uw reisverzekering.

Let erop: indien u geen PIR rapport hebt kunt u geen claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij.

Medisch

Ik heb assistentie nodig op de luchthaven, hoe regel ik dit? Dit kunt u altijd aanvragen bij onze reisspecialisten. Wij zullen dit voor u aanvragen.

Onze reisspecialisten zullen u de volgende vragen stellen:

Voor wie van de reizigers zal de begeleiding zijn?

Kan hij/zij kleine stukjes lopen?

Kan hij/zij trap lopen?

Als u een rolstoel/rollator/scootmobiel meeneemt, wat zijn hiervan de afmetingen/is het gewicht?

En als er een accu in zit, is dit een natte of droge accu?

 

Wat moet ik weten als ik met krukken, een rolstoel of een scootmobiel vlieg?

Krukken hoeft u meestal niet aan te melden deze mogen doorgaans zonder aanmelding mee in de bagagebakken boven de stoelen.

Als u met een rolstoel of scootmobiel reist, zorgt u dan, dat u ruim 2,5 uur voor vertrek van de vlucht op de luchthaven bent. U bent namelijk de eerste die aan boord zult gaan.

Aanmelden reizen met een rolstoel/scootmobiel:

U kunt tot maximaal 48 uur voor vertrek van uw vlucht bij onze reisspecialisten doorgeven dat u met een rolstoel reist. Geef dit bij voorkeur aan tijdens het boeken van uw reis. Zo kunnen wij ook rekening houden met de transfer en uw accommodatie.

U kunt uw eigen rolstoel tot de check-in balie gebruiken. Vanaf hier wordt deze ingenomen en al ruimbagage vervoerd. Het luchthavenpersoneel zorgt voor de juiste begeleiding van en naar het vliegtuig.

 

Heeft u thuis al ingecheckt? Ga dan op Amsterdam Schiphol naar de assistentiebalie.

 

Op een aantal luchthavens is er geen assistentiebalie. Ga daaarom op de overige luchthavens altijd naar de check-in balie. Zorg ervoor dat de losse onderdelen van uw rolstoel (zoals een accu of batterij) ontkoppeld zijn voor u incheckt. Na de vlucht kunt u de rolstoel bij de bagageband in de aankomsthal ophalen.

Vanwege veiligheidsredenen kunt u niet bij de nooduitgangen zitten als u met een rolstoel of krukken reist.

Boekt u een reis en heeft u een rolstoel of scootmobiel bij u, dan moet dit aangemeld worden bij de transfermaatschappij. Die kan hier extra kosten voor in rekening brengen.

 

Tot wanneer mag ik reizen tijdens mijn zwangerschap?

Dit hangt af van de luchtvaartmaatschappij, maar over het algemeen geldt:

U mag tot ongeveer 36 weken, echter alleen op vertoon van een Fit to Fly verklaring van uw huisarts die maximaal 7 dagen oud mag zijn.

Als u in verwachting bent van een meerling, of als er tijdens uw zwangerschap complicaties zijn opgetreden, dan mag u meestel maar tot 32 weken van tevoren vliegen. Ook dan is een Fit to Fly verklaring belangrijk om mee te nemen, deze mag ddan ook maximaal 7 dagen oud zijn.

 

Vliegen

 

Ik vlieg met een baby, hoe zit dat?

De exacte regels hangen af van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt, maar over het algemeen geldt dat een baby geen eigen stoel krijgt en op schoot mee reist. Daarnaast mag u een inklapbare kinderwagen/trolley meenemen tot aan de gate en een luiertas mee aan boord als handbagage. Neem een zak of hoes mee ter bescherming van uw kinderwagen.

Is 2 of 3 uur van tevoren op het vliegveld aanwezig zijn noodzakelijk?

Wij zeggen volmoding ja. U kunt vertraging oplopen als u onderweg bent naar de luchthaven.

Over het algemeen sluit de check-in balie ongeveer 45 minuten van tevoren, maar soms eerder (bij drukte). Neem geen risico's en wees op tijd zodat uw vakantie ontspannen kan beginnen.

Kunnen mijn vluchttijden nog wijzigen?

Ja, de vluchttijden zoals wij die (indien bekend) bij boeking aangeven, zijn te alle tijden onder voorbehoud van wijzigingen. Dat betekent dat vluchttijden, vluchtnummers, luchthavens en vluchtschema's kunnen afwijken van de informatie die wij tijdens de boeking op hebben gegeven.

Ook kan nog besloten worden een tussenlanding te maken. al deze wijzigingen kunnen ook op de dag van vertrek uit Nedeland of op de dag van de terugreis uit het buitenland plaatsvinden zolang de vlucht op dezelfde datum plaatsvindt.

Wij geven altijd bericht als dergelijke wijzigingen plaatsvinden.

Indien wijzigingen zoals hierboven omschreven plaatsvinden en u heeft de reisbescheiden al ontvangen, dan kunt u gewoon met de originele papieren reizen. Ontvangen we nieuwe papieren, dan zullen we die naar u toesturen.

De tijden van de transfer(s) worden ook automatisch aangepast naar gelang de doorgevoerde wijzigingen. De chauffeur staat dus gewoon op de juiste tijd klaar om u op te halen of weg te brengen.

Twee vakantiedagen worden opgebruikt door ongunstige reistijden, mag dat?

Ja, twee dagen van uw vakantie kunnen worden gebruikt voor het reizen naar uw bestemming.

Als u een pakketreis boekt dan spreekt u af welke dag u vertrekt en welke dag u weer terugkomt.

Deze dagen zijn leidend; de precieze vertrektijden volgen vaak later.

Soms zijn de vertrekdagen ongunstig, als u bijvoorbeeld 's avonds laat heen vliegt en 's ochtends vroeg al terug. Hier kunnen wij helaas niets aan veranderen.

Transfer & Reisleiding

Hoe weet ik of de transfer inbegrepen is of niet?

Bij iedere reis of vakantie geven we vooraf aan of de transfer inbegrepen is of niet.

Bij de meeste vakantiepakketten en rond- en excursiereizen is de transfer vaak wel inbegrepen.

 

Wie regelt mijn transfer?

Als de transfer inbegrepen is, dan wordt deze geregeld door ons.

Ter plaatse wordt u opgewacht door een betrouwbare lokale vertegenwoordiging die u naar uw accommodatie brengt en u  ook tijdens uw vakantie laat weten hoe laat u weer opgehaald wordt om terug naar de luchthaven te gaan.

Goed om te weten dat wij alleen werken met betrouwbare lokale transferdiensten.

Is er altijd reisleiding aanwezig?

Dit geven we bij iedere reis aan. Indien u problemen ervaart op locatie met betrekking tot de uitvoering van uw reis (vlucht, transfer, accommodatie), kunt u zich wenden tot ons.

Bij klachten die u heeft naar aanleiding van uw verblijf, dient u dit ook te melden.

Indien u een klacht niet tijdig meldt, dan hebben wij geen kans gehad om u te helpen en kunnen wij uw klacht achteraf niet in behandeling nemen, maar enkel als leermoment beschouwen.

Natuurlijk gaan we ervan uit dat dit niet nodig is en dat wij de kans krijgen om meteen te helpen en het op te lossen. U kunt ons bereiken via info@travelonjoy.nl of +31 611107872.

 

Accommodatie

Wat moet ik doen als ik bij de accommodatie arriveer?

U kunt inchecken bij de accommodatie.

Bij aankomst bij de accommodatie dient u uzelf te melden bij de receptie, waar u kunt inchecken.

De receptie kan in sommige gevallen bij het inchecken om uw paspoort/ID-kaart vragen.

Zij moeten namelijk hun gasten identificeren en registreren.

De tijdstippen waarin u uw geboekte kamer kunt betreden, zijn afhankelijk van de accommodatie. Vaak kunt u vanaf circa 15:00 uur in de kamer. Bent u er al eerder, dan kunt u uw bagage in een daarvoor bestemde ruimte achterlaten en alvast gebruik maken van de faciliteiten.

 

 Hoe ziet mijn verzorging eruit in mijn geboekte accommodatie?

Voor de accommodaties kunnen de volgende maaltijdregelingen gelden:

Logies: Enkel de overnachting is inbegrepen.

Logies & ontbijt: Overnachting en ontbijt zijn inbegrepen.

Halfpension: Overnachting, ontbijt en diner zijn inbegrepen (ingaande vanaf het diner op de 1e dag t/m het ontbijt op de laatste dag).

Volpension: Overnachting, ontbijt, lunch en diner zijn inbegrepen (ingaande vanaf het diner op de 1e dag t/m de lunch op de laatste dag).

All Inclusive: Gelijk aan volpension, maar gedurende bepaalde uren zijn tevens lokale alcoholische en non-alcoholische drankjes en snacks op het door het hotel aangeven plaatsen en tijden inbegrepen.

Ultra All Inclusive: Overwegend gelijk aan All-Inclusive, maar met een uitgebreider aanbod. Bij de All Inclusive en Ultra All Inclusive formules ontvangt u het definitieve concept bij aankomst in het hotel.

Indien er weinig gasten in het hotel zijn, met name in het voor- en naseizoen, kan het voorkomen dat er een keuzemenu geserveerd wordt in plaats van de gebruikelijke buffetmaaltijden, dat de animatie hierop aangepast wordt, niet alle restaurants open zijn en openingstijden van zwembaden aangepast worden.

Bij alle typen verzorging geldt dat een eventuele gemiste verzorging door een late aankomst of een vroeg vertrek niet wordt gerestitueerd.

Prijzen

Waarom veranderen de prijzen steeds?

Een vakantie of reis heeft geen vaste prijs. Afhankelijk van hoeveel vraag er naar is kan het voorkomen dat de prijs die u krijgt van onze reisspecialisten over 1 uur alweer veranderd is. Daarnaast kan het zo zijn dat er bijvoorbeeld nog 2 stoelen beschıkbaar zijn in een vliegtuig voor een bepaalde prijsklasse. Als u of iemand anders dan een boeking maakt, wordt bij de volgende persoon die een prijs opvraagt de nieuwe (duurdere) prijs getoond. Onze reisspecialisten helpen u graag met zoeken naar de beste optie.

Betalen

 

 Hoe kan ik betalen?

Door over te boeken of Pay Pal via onze website

Wanneer moet ik betalen?

Na ontvangst van de boekingsbevestigng annex factuur dient binnen 7 dagen een aanbetaling van 30% van het landarrangement te worden voldaan. Het bedrag van internationale en eventuele binnenlandse tickets dient bij boeking per omgaande in zijn geheel te worden voldaan.

Het restant van de reissom dient uiterlijk 3 maanden voor vertrekdatum voldaan te worden. Bij aanmelding binnen 3 maanden voor vertrek dient de gehele reissom onmiddelijk na ontvangst an de bevestiging te worden voldaan.

Klachten

Een klacht voor vertrek

Als er tijdens het boeken of in de aanloop naar uw vakantie iets niet naar wens verloopt, dan vragen we u dit altijd te melden. We staan open voor feedback en willen graag dat u tevreden bent met onze dienstverlening. Meld u uw klacht niet, dan krijgen wij geen kans om u te helpen en daarmee vervalt dus ook uw recht op een oplossing achteraf.

Een klacht tijdens de vakantie

Indien tijdens uw vakantie iets niet naar wens verloopt dan dient u dit meteen te melden.

Indien u problemen ervaart op locatie met betrekking tot de uitvoering van uw reis (vlucht, transfer, accommodatie), kunt u zich wenden tot ons. Bij klachten die u heeft naar aanleiding van uw verblijf, dlent u dit ook te melden.

Indien u een klacht niet tijdig meldt, dan hebben wij geen kans gehad om u te helpen en kunnen wij uw klacht achteraf niet in behandeling nemen, maar enkel als leermoment beschouwen.

Natuurlijk gaan we er van uit dat dit niet nodig is en dat wij de kans krijgen om meteen te helpen en het op te lossen. U kunt ons bereiken via info@travelonjoy.nl of +31 611107872.

 

Annuleren

Kan ik mijn boeking annuleren?

Ja, het is te allen tijde mogelijk om de boeking te annuleren. Annuleren brengt mogelijk kosten met zich mee.

Over het algemeen geldt dat hoe korter voor vertrek u annuleert, hoe hoger de kosten zijn.

Zijn de annuleringskosten 100% ? Dan geven wij door dat u niet zult reizen, maar dan krijgt u geen geld terug. De hoofdboeker van de reis kan contact met ons opnemen.

Bij annulering tot 8 weken voor vertrek: het aanbetalingsbedrag 30%.

Bij annulering tussen 8 en 4 weken voor vertrek: 50% van de reissom.

Bij annulering tussen 4 en 2 weken voor vertrek: 75% van de reissom.

Bij annulering vanaf 2 weken voor vertrek, afwezigheid bij vertrek of reisonderbreking: 100% van de reissom.

© 2021-2022 Travel on joy · Alle rechten voorbehouden. 

KvK-nummer: 83600736

Btw-id: NL003846827B64

Lid van 

Berichten {{unread_count}}
Chat met: {{currentConversation.display_name}}
{{chat.display_name ? chat.display_name[0] : ''}}

{{chat.display_name}}

U: {{chat.last_message.content}}

{{chat.unread_count }}